sábado, 17 de noviembre de 2012

Canvis conceptuals a partir del debat


Al debat es va debatre sobre diferents fils conductors. En tots ells ens havíem de posicionar en un bàndol: el tecnodeterminista i el sociodeterminista.
Una idea principal va ser la que vam defensar i amb la que hi estàvem d’acord tots els membres de la concepció sociodeterminista: “la tecnologia per si sola, per si mateixa, no té sentit

Les meves idees van anar encaminades en aquest sentit. En defensar una concepció constructivista de l’educació, em vaig reforçar i vaig donar credibilitat a la concepció sociodeterminista.
Acceptar aqueta idea però, implica adoptar una postura creativa, productora, en el sentit de que, per tal de construir un aprenentatge significatiu, tant mestres com alumnes, hem de ser creadors, constructors de les eines i recursos que satisfacin les nostres necessitats, que potenciïn i desenvolupin el nostre procés d’ensenyament-aprenentatge.
En el mapa conceptual últim, observem con la Tecnologia Educativa influeix en aquest canvi de rols de mestres i alumnes i de com aquest canvi, a la vegada, potència aquesta aprenentatge significatiu.

D’aquesta manera, en el mapa es pot observar les relacions existents, tant a nivell de conceptes generals: ciència, tecnologia i societat, com les implicacions i la reconstrucció d’un ensenyament més actiu i constructiu. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario